Verzuimcoach

32 – 40 uur per week

Heb jij interesse in verzuimmanagement en schadelastbeheersing? Ben jij een kei in procesbewaking? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De uitdaging
De Verzuimcoach werkt op de afdeling Verzuim. De afdeling richt zich op het vergroten van kennis over verzuimmanagement bij werkgevers en het bieden van praktische ondersteuning bij onder andere preventie en duurzame inzetbaarheid. De verzuimafdeling beschikt over een uitgebreid netwerk van specialisten, zoals preventiemanagers, arbeidsdeskundigen, juristen en arbeidshygiënisten. Zonder op de stoel van de arbodienst te gaan zitten, volgt de verzuimafdeling de verzuimmelding en biedt waar nodig extra ondersteuning.

De werkzaamheden in het kort:

  • Je controleert de uitgevoerde acties van werkgevers in het verzuimregistratiesysteem (Verzekeringsinzicht) en onderneemt actie richting de werkgever als hier aanleiding voor is;
  • Je biedt telefonische ondersteuning aan de werkgever met verzekeringstechnische zaken van de ziekmelding;
  • Jij informeert werkgevers over het gehele re-integratieproces (WvP, Arbowetgeving etc.);
  • Je onderhoudt contact met verzekeraars, werkgevers en casemanagers van arbodiensten;
  • Je hebt een signaalfunctie t.b.v. de verzekeraar, tussenpersoon en arbodienst;
  • Je verwerkt de verzuimmutaties;
  • Je bent sparringpartner voor de werkgever op het gebied van preventie en re-integratie;
  • Je bewaakt de kwaliteit van de arbodienstverleners, zodat werkgevers kunnen vertrouwen op een goede begeleiding.

Kortom: Door middel van het onderhouden van relaties, inhoudelijke expertise en procesbewaking zet jij jouw relaties weer op scherp als het gaat om verzuimmanagement en duurzame inzetbaarheid.

Jouw talenten

  • MBO werk en denkniveau;
  • Interesse in arbodienstverlenging en het verzekeringswezen;
  • Kennis van inkomensverzekeringen (Adviseur Wft Inkomen) is een pré;
  • Zin om te leren;
  • Zelfstandig met een proactieve houding;
  • Administratief en punctueel;
  • Goede communicatieve vaardigheden.

Jouw werkomgeving
Deze uitdagende functie zorgt ervoor dat je in een professionele omgeving terecht komt, waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat. Je werkt vanuit kantoor met een gezellig team. Je voelt je thuis in een organisatie met een informele en open sfeer. Het bedrijf kenmerkt zich verder door een prestatiegerichte instelling met prettige werkomstandigheden, waar voldoende ruimte is voor gezelligheid met een personeelsvereniging die zorgt voor diverse borrels, feesten en uitjes. Collegialiteit en betrokkenheid staan daarom bij Consense Arbo hoog in het vaandel. Wij bieden daarnaast o.a. flexibele werktijden, sporten/fitness op kosten van de werkgever en een collectieve pensioenregeling.

Wie zijn wij?
Consense Arbo is een gecertificeerde arbodienst die volop in beweging is. Wij zijn een snel groeiende organisatie die werkgevers ondersteunt bij re-integratie van werknemers, ziekteverzuim en preventie. De dienstverlening staat voor helder re-integratieadvies, persoonlijke begeleiding van zowel werkgever als werknemer, deskundigheid en creëren van concrete acties in uiteenlopende verzuimsituaties. In verband met groei van onze organisatie zijn wij op zoek naar nieuwe collega’s.

Vragen?
Onze HR-afdeling staat je graag te woord via het telefoonnummer 085 – 773 18 26.

Ben jij de enthousiaste collega die wij zoeken en kom je graag ons team versterken? Solliciteer dan nu via het sollicitatieformulier op onze website.

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.